Rakentaminen ja piha

Rakentaminen

Palstoille saa varsinaisen mökin lisäksi rakentaa kalustovajan / leikkimökin, kasvihuoneen ja kevytrakenteisen pergolan. Edellä mainittujen rakennusten sijainnit palstalla, sekä niiden koot ja värit on tarkoin määrätty. Rakennusohjeet löytyvät Puutarhapirtiltä, sekä Jäsensivustolta. Palstan rajan ulkopuolelle ei saa istuttaa kasveja eikä tehdä rakennelmia. Rakentaminen ja mökin ulkonäköön vaikuttavat korjaukset vaativat aina ilmoituksen hallitukselle tai hallituksen luvan.

Mökkien värit on yhtenäisyyden vuoksi säädelty. Sallitut värivaihtoehdot ovat nähtävillä Puutarhapirtillä. Lisätietoja saat yhdistyksen puheenjohtajalta tai isännältä.

Lipputankoja ja viirejä ei sallita palstoilla. Myöskään pieniä lippuja ei sallita.

Älä kerää tontille sellaista, mitä et halua omankaan ikkunasi eteen. Huolehdi osaltasi järjestyksen säilymisestä alueella.

Multa, sora ja sepeli

Yhdistys tilaa multaa, sepeliä ja hiekkaa palstalaisten käyttöön pientä korvausta vastaan. Multa- ja hiekkakasat ovat työkaluvajan lähellä. Hiekkaa ja sepeliä ei tilata joka kesä. Hinnat ja maksuohje löytyvät pirtin kansiosta. Kivituhka on vain yhdistyksen käyttöön.