Juhlat

Kesä ei ole mitään ilman juhlia! Yhdistys järjestää kaksi suurta juhlaa.

Juhannusjuhla

Juhannusjuhla kokoaa pastaviljelijät lipputangon äärelle, kun isäntä avustajansa kanssa nostaa Suomen lipun juhlavasti salkoon. Yhdessä kajautamme Maamme-laulun.

Juhannusjuhliin mahtuu esiintymään! Jäsenten aktiivisuus on erittäin tervetullutta.

Syysjuhla

Niin kuin rakkaalla lapsella on monta nimeä, on alkusyksyn juhlallakin monta nimeä. Turha kinastella, mikä nimi olisi oikea, sillä kaikki ne sopivat mainiosti nimittämään syksyistä juhlaa. Olkoon siis nimenä syysjuhla, valojuhla tai sadonkorjuujuhla, kaikki ne merkitsevät yhtä ja samaa loppukesän, alkusyksyn, juhlaa.

Syysjuhlan aikana illat ovat jo pimentyneet. Puutarhoissa kesän tuoksut ovat vaihtuneet syystuoksuihin. Ja, silloin siirtolapuutarhalaiset alkavat haikean, mutta sitäkin iloisemman juhlinnan.

Syysjuhlassa palkitaan Vuoden kasvi –kilpailun voittaja. Illan mittaan mökkien pihoille ja kujille sytytetään tuikkuja ja erilaisia valoja. Usein kukin kuja on järjestänyt kujallaan sadonkorjuusta koostuvan tarjoilun syömisineen ja juomisineen. Siirtolapuutarhalaiset kiertelevät kujalta toiselle pimeässä illassa ja nautiskelevat kunkin kujan antimista ja ihailevat mökkipihoille asetettuja valoja. Naurua, iloista puheensorinaa ja spontaania laulua kuuluu sieltä täältä.  Juhlitaan kesän muistoja!