Mökkiläisille

Asuminen alueella

Jatkuva asumisluontoinen oleskelu on sallittu 15.4. – 31.10. välisenä aikana.  Tilapäinen yöpyminen on sallittu muulloinkin. Mökkejä ei saa luovuttaa ulkopuolisten käyttöön.

Kesävesijohto avataan toukokuun alussa ja suljetaan lokakuun alkupäivinä säistä riippuen.

Osallistumalla yhdistyksen yleisiin kokouksiin ja seuraamalla säännöllisesti ilmoitustaulua tai tällä sivustolla olevia tiedotteita, pysyt ajan tasalla alueen tapahtumista ja asioista.

Pysäköinti ja autoilu

Autojen pysäköinti kesä- elokuussa on sallittu vain pysäköintialueella. Muina aikoina auton voi pysäköidä kujan päähän.

Kujilla on sallittu vain huoltoajo, ajonopeus 10 km/h.  Muuta alueella ajamista on vältettävä, sillä hiekkatiestä nousee pölyä tien viereisille palstoille. Kaikki moottoriliikennöinti on kielletty alueella klo 22 - 7 välisenä aikana.

Jätelajittelu

Yhdistyksen jätepisteessä ovat jäteastiat energia-, pahvi-, paperi- kaatopaikka-, metalli- ja lasijätteille. Ongelmajätteet, kuten öljy, maali, lakka, liuottimet, loisteputket yms. tulee viedä ongelmajätekeräykseen. Yhdistyksen jätepisteeseen ei saa tuoda vanhoja huonekaluja, ei vanhoja työkaluja, ei patjoja tms.

Puiden lehtien ja risujen poltto on kielletty. Jätteitä ei saa viedä metsään eikä yhdistyksen vajan luona oleviin komposteihin. Haravointijätteet kompostoidaan omalla tontilla, ja mitä ei voi kompostoida, viedään Kujalan jäteasemalle. Kevät- ja syystalkoiden yhteydessä tilataan yhdistyksen alueelta tuleville haravointijätteille ja risuille lavat, joille myös palstoilta voi viedä jätteitä.

Biojätteitä ei saa viedä yhdistyksen kompostoreihin, vaan jokaisen mökkiläisen tulee kompostoida biojätteensä omaan, asianmukaiseen, kompostoriinsa.

Puutarhapirtti

Päärakennus, Puutarhapirtti, on palstaviljelijöiden yhteisessä käytössä. Jokainen käyttäjä huolehtii valojen sammuttamisesta ja ovien takalukitsemisesta poistuessaan rakennuksesta. Jäsen voi vuokrata puutarhapirttiä omaan käyttöön. Tilat on mitoitettu 80 henkilölle. Vuokraaja vastaa tiloista ja hänen tulee huolehtia tilojen siivoamisesta tilaisuuden jälkeen. Varauksia voi kysyä yhdistyksen emännältä.  Vuokrahinnat ovat: Sali 100 €, sauna ja pukuhuonetila koko ilta 50 €, 2 tuntia 20  €. Saunaa ei vuokrata yleisinä saunavuoroiltoina.

Suihkut, wc ja sauna

Puutarhapirtin wc:t ja suihkut ovat palstalaisten käytössä.

Yhteiset saunavuorot Puutarhapirtillä on tiistaisin (naiset klo 20 - 22, miehet 18 - 20), perjantaisin (naiset klo 18 - 20, miehet klo 20 - 22) sekä lauantaisin (miehet 18-20, naiset 20-22).  Sauna on tarkoitettu jäsenille ja heidän ruokakuntaansa kuuluville. Sauna- ja suihkumaksu on 30 euroa kesäkaudelta. Vieraiden saunamaksu on aikuisilta ja yli 12-vuotiaalta euron kerralta. Alle 12-vuotiaista lapsista ei peritä maksua. Merkitse saunan/suihkun käyttäminen puutarhapirtin eteisessä olevaan kansioon laskutusta varten.

Maksut

Palstalasku sisältää Kotiniemen siirtolapuutarhayhdistyksen ja Suomen Siirtolapuutarhaliiton jäsenmaksut sekä lisäksi viljelypalstan vuokran, yhteisten alueiden kulut kuten sähkön, veden ja puhtaanapidon. Laskut lähetetään viljelijän kotiosoitteeseen keväällä. Uudet jäsenet maksavat liittymismaksun 500 euroa.

Muita maksuja

• Hiekka 3,5 e /kottikärry
  • Multa 4,5 e / kottikärry
  • Sepeli 6 e / kottikärry
  • Jyrsin 3 e / h
  • Vene 1 e / h
  • Sauna/suihku koko kaudelta 10 e / hlö. Vieraat 1 e /kerta.
  • Pesukonevuoro 3 e / 3 tunnin vuoro.

Posti

Tarkista säännöllisesti pääraitin varrella oleva postilaatikkosi! Kesä - elokuun aikana yhdistyksen tiedotteet jaetaan postilaatikoihin.

Aamukantona toimitettavat lehdet voi kääntää omaan postilaatikkoon. Osoitteena käytetään: Ryytimaanraitti mökki nro x, 15230 Lahti.

Lemmikkieläimet

Kaupungin järjestyssäännön mukaan lemmikkieläimiä ei saa pitää irrallaan oman palstan ulkopuolella. Huomaavaisuus naapureita kohtaan on tärkeää, kun palstalla pidetään lemmikkejä. Koirien jätökset on kerättävä pois yhteisiltä alueilta. Kerro myös vieraillesi, joilla on koiria, näistä alueen toimintatavoista.