Poikkeustilanne myös siirtolapuutarhassa

31.3.2020

Koronaviruksen aiheuttama poikkeustila siirtolapuutarhassa

Valtioneuvosto on linjannut toimenpiteistä koronavirustilanteen hoitamiseksi Suomessa. Linjattujen toimenpiteiden tarkoituksena on suojata väestöä sekä turvata yhteiskunnan ja talouselämän toiminta.

Kotiniemen siirtolapuutarhan on saanut lisäksi siirtolapuutarhaliitolta suositusohjeita poikkeustilanteesta. Koronaepidemian aikana on suositeltu välttämään sosiaalisia kontakteja ja pysyttelemään parin metrin päässä toisista ihmisistä. Sosiaalisten kontaktien rajoittamistoive koskee meitä kaikkia. Se on annettu tartuntariskin pienentämiseksi. Siirtolapuutarhassa on muistettava, että joukossamme on paljon riskiryhmiin kuuluvia mökkiläisiä, joten on ensiarvoisen tärkeää, että me kaikki huomioimme myös muut ihmiset ja pidämme alueella parin metrin etäisyyttä toisiin mökkiläisiin.

Kotiniemen siirtolapuutarhayhdistyksen hallitus päätti 29.3.2020 kokouksessaan:

• Puutarhapirttiä ei käytetä toistaiseksi. Tartuntariskin vuoksi vessat ja sauna eivät ole käytettävissä.
  • Puutarhapirtin ilmoitustaulu tuulikaapissa on käytössä ja sinne siirretään mm. lokakaivon tyhjennyslista. Ilmoitustaululla tiedotetaan tilanteen muutoksista.
  • Puutarhapirtin siivousvuorot ovat toistaiseksi peruttuja.
  • Vettä voi hakea ulkohanoista Puutarhapirtin päädystä.
  • Yhdistyksen vajan yhteiskäyttöiset työkalut eivät ole toistaiseksi jäsenten käytettävissä.
  • Valtioneuvosto on rajoittanut julkisia kokoontumisia. Kevättalkoot 2.5.2020 perutaan. Vedet pyritään sään salliessa kuitenkin kytkemään 2.5.2020.
  • Alueen kevätsiivouksen hoitaminen tehdään taksvärkkitöinä toukokuun alkupuolella. Tällöin tulee välttää lähikontaktia muiden viljelijöiden kanssa. Talkoomestari ohjeistaa töistä ilmoitustaululla. Haravointijäte- ja risujätelavat tilataan toukokuun puoliväliin. Asiasta tiedotetaan tarkemmin puutarhapirtin ilmoitustaululla.
  • Vuosikokous voidaan pitää vasta, kun pandemiatilanne on rauhoittunut. Vuosikokouksen uuden ajankohdan päättämisen osalta hallitus seuraa viranomaisten ohjeita.

Hallitus