Puutarhakurssi

1.3.2018

Puutarhakurssi 27.5.2018 klo 14

Tarpeellista - vai tavan vuoksi​

Puutarhan hoitotyöt ja niiden ajoitus

• Käydään läpi perusasioita - koska voi, pitää vai voiko jättää tekemättä. Lehtien haravointi, kalkitus, kevätruistukut, muumio-omenoiden “polttaminen”, syyslannoitus jne.
  • Moni tekee, kun jossakin ‘ajankohtaista nyt’ -listassa lukee, mutta ei oikeastaan edes tule ajatelleeksi perusteita.
  • Oikeat työt oikeaan aikaan - jää aikaa muullekin.
  • Kierrättäminen: luonnosta tulleet ainekset kannattaa palauttaa luontoon. Luonnossa ei ole roskia - ja jos on, ne on ihminen sinne vienyt. Muu on luonnon omaa materiaalia.

Opettaja

Kurssien opettajana toimii Leena Luoto. Leena on biologi, jolle kasvit ovat työ ja harrastus. Leena on myös tietokirjailija, ötökkatieto.fi -sivuston äiti sekä mm. radiosta ja tv:stä tuttu asiantuntija. Siirtolapuutarhalehden numerosta 5/2017 alkaen Leena on myös oman lehtemme ’Kysymyksiä palstalta’ - asiantuntija.

Mitä maksaa?

Liitto kustantaa kurssin jäsenyhdistystensä viljelijöille. Osallistuminen on siis ilmaista, mutta edellyttää ennakkoilmoittautumista liittoon. Kullekin kurssille on oma ilmoittautumislomakkeensa. Siirtolapuutarhaliiton kotisivulla.

Kurssille ovat tervetulleita myös ei-jäsenyhdistysten siirtolapuutarhaviljelijät sekä mahdolliset muut aiheesta kiinnostuneet henkilöt. Ulkopuolisille kurssimaksu on 20 euroa/henkilö. Kurssimaksu laskutetaan ennen kurssia.